DOROŚLI
Zaburzenia:
- afektywne (depresja, ChAD),
- lękowe, nerwice (lęk uogólniony, napady paniki, fobie),
- obsesyjno – kompulsyjne (OCD/ nerwica natręctw ),
- lęk o zdrowie,
- PTSD – posttraumatyczne, wsparcie osób po doświadczeniu traumy (wypadek komunikacyjny, napaść, sytuacje zagrożenia życia),
- osobowości: narcystycznej, borderline, lękowej, unikającej, zależnej, paranoicznej, antyspołecznej psychotyczne,
- snu (bezsenność, zaburzony rytm dobowy),
- odżywiania (bulimia, objadanie, anoreksja),
- seksualnych (zaburzenia erekcji, orgazmu, pochwica, dyspareunia,obniżone pożądanie)
Uzależnienia:
- alkohol, substancje psychoaktywne,
- współuzależnienie, DDA,
- patologiczny hazard,
- uzależnienie od komputera/sieci internetowej, telefonu,
- pracoholizm,
- zakupoholizm,
- uzależnienie od seksu/pornografii,
- kompulsywne objadanie się.
Samorozwój
- niskie poczucie wartości / samooceny
- poszukiwanie celu/sensu w życiu,
- perfekcjonizm
- spadku motywacji
- stres
Kryzys emocjonalny w sytuacji:
- rozwodu,
- przemocy, mobbingu w pracy,
- żałoby, straty,
- myśli rezygnacyjnych (samobójczych),
- samookaleczania,
- utraty zdrowia osób chorujących onkologicznie,
- odczuwania przewlekłego bólu,
- występowania objawów psychosomatycznych (np. pacjent kardiologiczny, jelito drażliwe)
- związanego z niepłodnością, z IVF, z adopcją
Wsparcie
- osób LGBTQ
- osób z dysforią płciową (trans)
- kobiet w okresie okołoporodowym
- kobiet z lękiem przed narodzinami,
przed porodem, - depresją poporodową
DZIECI I MŁODZIEŻ
Terapia dzieci
doświadczających:
- lęku, nieśmiałości,
- zaburzenia snu,
- napadów złości, agresj,
- niskiej samooceny
- mutyzmu, tików
- zaburzeń spektrum autyzmu
- problemy w nawiązywaniu współpracy,
- trudności w egzekwowaniu poleceń,
- opóźnienia w rozwoju emocjonalnym,
społecznym, mniejsza dojrzałość, - pomoc i wsparcie w sytuacjach
kryzysowych dziecka i rodziny.
Dla rodziców
wzmacniania kompetencji wychowawczych w podejściu (CBT,NVC, Jull, Stein, ACT)
psychoedukacja rodziców w zakresie:
- jak budować relacje oparte na szacunku i empatii?
- jak radzić sobie z trudnymi dla nas emocjami i zachowaniami dzieci?
- jak wspierać dzieci w przeżywaniu emocji złości, lęku, smutku?
- jak wspierać samoregulację emocjonalną wszystkich członków rodziny?
- czy potrzebna jest pomoc innego specjalisty?
- jak dbać o siebie, będąc rodzicem?
- czym są granice, gdzie ich szukać jak je wyznaczać?
- jak radzić sobie z bezradnością i wypaleniem?
- czy jestem dobrym rodzicem? 🙂
- Jak być koterpautą swojego dziecka
Młodzież:
- nieśmiałość, wycofanie
lęk, niepokój, stres - nadmierna ambicja, kontrola
- unikanie szkoły
- depresja młodzieńcza
- zaburzenia zachowania
- trudności w regulacji złości, agresji
- trudności w relacjach
- nerwica natręctw OCD
- zaburzenia odżywiania
(bulimia, anoreksja) - samookaleczanie