Jestem psycholożką o specjalności klinicznej oraz interwentką kryzysową, w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie poznawczo – behawioralnym. Doświadczenie zdobywałam w Fundacji Sieć Przyjaciół Zdrowia Psychicznego, Domu Pomocy dla przewlekle, somatycznie chorych dzieci i młodzieży, a także w strukturach Dolnośląskiego Centrum Zdrowia Psychicznego, w którym pracuję do dziś, wspierając pacjentów indywidualnych oraz prowadząc oddziaływania grupowe.
W dużej części mojej pracy zajmuję się neuroróżnorodnością. Szczególnie pasjonują mnie niuanse Zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) – obrazy kliniczne osób w różnym wieku, w zależności od płci, czy też współchorobowość oraz efektywne metody wsparcia. Specjalizuję się w diagnozie i terapii ADHD.
Jak pracuję?
W pracy z klientem integruję metody terapii poznawczo – behawioralnej, a także jej III fali: terapii akceptacji i zaangażowania (ACT) oraz nurtów skoncentrowanych na współczuciu i uważności (CFT). Korzystam również z założeń terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR).
Co jest dla mnie ważne?
Ważne jest dla mnie holistyczne i kontekstualne rozumienie funkcjonowania człowieka, stosowanie metod o udowodnionej empirycznie skuteczności oraz kierowanie się zasadami etyki zawodowej. Swoje kompetencje podnoszę eksplorując najnowsze doniesienia nauki oraz uczestnicząc w licznych szkoleniach. Podczas spotkań zależy mi na ciepłej i przyjaznej atmosferze, opartej na autentyczności, otwartości oraz poczuciu bezpieczeństwa. Jestem otwarta na wszelkie odcienie ludzkiej różnorodności.
Obszary wsparcia
Prowadzę całościową diagnozę różnicową osób dorosłych w obszarze ADHD.
Prowadzę psychoedukację i wspieram osoby pragnące lepiej poznać, zrozumieć i zaakceptować swój wyjątkowy neurotyp.
Prowadzę dostosowane do indywidualnych potrzeb treningi umiejętności radzenia sobie z objawami ADHD.
Prowadzę grupy psychoedukacyjno – treningowe dla osób z ADHD.
Prowadzę psychoterapię indywidualną w modelu poznawczo – behawioralnym.
Wspieram osoby zmagające się z trudnościami w relacjach, w regulacji emocji, zaniżoną samooceną, spadkiem motywacji, prokrastynacją.
Udzielam wsparcia osobom w kryzysie emocjonalnym i sytuacyjnym (m.in. żałoba, myśli samobójcze, doświadczenie przemocy, nagła utrata zdrowia).
Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej „Crescentia” w Warszawie, pod kierownictwem dr Olgi Olszewskiej i dr Artura Kołakowskiego, w trakcie
Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS we Wrocławiu, jednolite studia magisterskie: psychologia, specjalność kliniczna
Szkolenia:
„Terapia ADHD u dorosłych” – Marta Cieśla
“ADHD u dorosłych” – Marta Cieśla
„ADHD Clinical Services Provider (ADHD-CCSP) Certification Course: Strength-based Interventions to Thrive with ADHD from Childhood to Adulthood” – Russel Barkley PhD, Stephanie Sarkis PhD, Edward Hallowell MD, John Ratey MD i in.
“Jak pracować z dorosłym pacjentem z ADHD” – Kamil Dante Lucci
“Understanding and Succeeding with ADHD” – dr Randy Hyde
„Diagnoza ADHD i zaburzeń współwystępujących z zastosowaniem kwestionariuszy CONNERS-3 – Pracownia Testów Psychologicznych PTP
Instytut Terapii Poznawczo – Behawioralnej, Kurs Interwencji Kryzysowej
I stopień Studium Terapii i Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach – Integri
Zasady stosowania i interpretacji MMPI-2 – mgr Andrzej Janiak
Podstawy badań neuropsychologicznych,
11 tygodniowy kurs self practice / self reflection w paradygmacie akceptacji i zaangażowania – dr Natalia Liszewska i mgr Natalia Stasiowska
Szkolenie kwalifikacyjne nadające uprawnienia do posługiwania się skalą Stanford – Binet 5 – dr Bartosz M. Radtke (Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku)
„Jak pracować z dorosłymi z zespołem Aspergera” – Kamil Dante Lucci
„Psychoterapia pacjenta z zaburzeniem osobowości borderline”- dr hab. n. społ. Anna Zajenkowska
„Zaburzenia seksualne – wsparcie terapeutyczne w nurcie poznawczo – behawioralnym” – Sylwia Jarosz
„Zastosowanie modelu ACT do relacji interpersonalnych” – Sheri Turell.
„Między skrajnościami – praca terapeutyczna z klientem z zaburzeniem osobowości typu borderline” – Magdalena Rachubińska z Łódzkiej Warsztatowni
„Pacjent z doświadczeniem traumy z dzieciństwa.” – Izabela Barton-Smoczyńska
„Jak pracować z osobami po poronieniu i okołoporodowej stracie dziecka” – lek. Anna Nowak i lek. Michał Feldman
„OCD – praca terapeutyczna z osobami doświadczającymi zaburzenia obsesyjno – kompulsyjnego” – Ewa Wilk, Elżbieta Płońska z Centrum Diagnozy i Psychoterapii CEBET
„Konceptualizacja przypadku i planowanie interwencji w terapii ACT” – Timothy Gordon
„Terapia ACT w żałobie” – Ray Owen
„Niezbędnik terapeuty ACT – konceptualizacja przypadku w terapii ACT, planowanie interwencji, przebieg terapii.” – Sabina Sadecka
Psycholog w Poradni Konsultacyjnej Dolnośląskiego Centrum Zdrowia Psychicznego
Psycholog dyżurny i Koordynator opieki w Punkcie Zgłoszeniowo – Koordynacyjnym Centrum Zdrowia Psychicznego
Psycholog w Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym dla Dzieci i Młodzieży w Wierzbicach
Wolontariusz Fundacji Sieć Przyjaciół Zdrowia Psychicznego
Korzystamy z plików cookies w celu korzystania z narzędzi analitycznych oraz embedowania treści ze stron zewnętrznych. Cookies funkcjonują przez okres 12 miesięcy, chyba że wcześniej je wyczyścisz. Jeżeli twoje ustawienia nie blokują wskazanych cookies, uznajemy, że wyrażasz zgodę na ich wykorzystywanie. Możesz określić zasady korzystania z cookies w swojej przeglądarce. Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności.