Ola Żabicka

Ogólne informacje

Online

konsultacje online, psycholog młodzieży i dorosłych, psychoterapeuta młodzieży i dorosłych, konsultacje rodzicielskie

Języki: polski, angielski

Jestem psycholożką, terapeutką ACT, autorką i popularyzatorką kontekstualnych nauk o zachowaniu. Należę do Association for Contextual Behavioral Science (ABCS) oraz do ACBS Polska. Specjalizuję się we wspieraniu rodziców w trudnościach wychowawczych, szczególnie rodziców dzieci neuroróżnorodnych, ale oferuję wsparcie również w innych obszarach osobom dorosłym i młodzieży od 14 roku życia. Jestem autorką ACT-owego poradnika dla rodziców „Rodzic pod presją ” (wyd. Samo Sedno).

Jak pracuję?

W swojej pracy opieram się na kontekstualnych naukach o zachowaniu. Głównym nurtem, z którego korzystam, jest terapia akceptacji i zaangażowania (ACT). W pracy z nastolatkami sięgam po DNA-V, model ACT opracowany z myślą o młodzieży i jej specyficznych potrzebach. Korzystam również z FAP – psychoterapii opartej na analizie funkcjonalnej, oraz elementów terapii systemowej, np. pracy z genogramem.

Co jest dla mnie ważne?

Zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym, moimi wartościami są otwartość,
życzliwość, odwaga i autentyczność. Istotne jest dla mnie, aby wspierając moich klientów, korzystać z metod zweryfikowanych naukowo, oraz tworzyć przestrzeń pełną szacunku i troski.

Obszary wsparcia

  • Wsparcie dla rodziców:
    – pośrednia terapia zachowań trudnych dla dzieci w wieku 2-10 l (w terapii biorą udział jedynie rodzice, którzy zdobywają wiedzę i narzędzia do wspierania własnego dziecka w jego trudnościach)
    – wsparcie dla rodziców dzieci neuroróżnorodnych
    – pomoc w problemach w relacji z dzieckiem
    – terapia dla rodziców pragnących pracować nad zmianą własnego zachowania, które nie pozwala im tworzyć bezpiecznej relacji z dzieckiem
    – psychoedukacja
  • Wsparcie dla osób dorosłych oraz nastolatków (szkoła średnia):
    – trudności w relacjach (np. stawianie granic, komunikacja)
    – obniżony nastrój
    – niskie poczucie wartości
    – wysoki poziom stresu, lęku
    – trudności z regulacją emocji
    – lęk przed porażką, krytyką
    – problemy z motywacją
    – trudności związane ze zmianą okoliczności życiowych
    – psychoedukacja dotycząca problematycznych obszarów życia

Wykształcenie:

  • jednolite studia magisterskie na kierunku psychologia, specjalność: psychoterapia i kliniczna diagnoza psychologiczna, Akademia Humanitas
  • roczne studia podyplomowe: Terapia Akceptacji i Zaangażowania, Akademia Humanitas
  • roczne studia podyplomowe: Stosowana Analiza Zachowania, Uniwersytet SWPS
  • jednolite studia magisterskie na kierunku filologia angielska, specjalność: translatoryka, Uniwersytet Jagielloński

Szkolenia:

  • W trakcie rocznego szkolenia ITPB z interwencji kryzysowej
  • FAP Level 1 – Tien Kuei, Maria Kaczorowska, 24 h
  • ADHD – diagnoza psychologiczna. Agnieszka Mateja, Paweł Dębski, 16h
  • Jak przeprowadzić interwencję kryzysową wobec dziecka/nastolatka, który chce odebrać sobie życie? Justyna Kicińska, 4h
  • Jak pomagać dzieciom z zaburzeniami lękowymi pracując tylko z rodzicami w gabinecie? Agata Rakfalska-Varicelli, 4h
  • Jak pracować z pacjentami, którzy są sprawcami przemocy? Izabela Banasiak, 4h
  • Jak wspierać pacjenta w regulacji emocjonalnej z użyciem ACT i CBS? Konrad Ambroziak, 4h
  • Jak być skutecznym terapeutą dla dorosłych pacjentów z ADHD? Tomasz Hańć, 4h
  • Konferencja Rześkość, Więź, Obecność (19-21 września 2025), Warszawa
  • ACBS World Conference (24-28 lipca 2023) w Nikozji, Cypr
  • DNA-V for Young People, Louise Hayes, Joseph Ciarrochi, 16 godzin zegarowych
  • Sens życia i rozwój w ramach relacji terapeutycznej: Perspektywa terapii akceptacji i zaangażowania oraz ewolucyjna. Kelly Willson, 18 godzin zegarowych
  • Terapia Akceptacji i Zaangażowania w zaburzeniach lękowych: transformacja cierpienia w witalne życie. John Forsyth, 18 godzin zegarowych
  • ACT dla nastolatków. Zastosowanie modelu ACT do relacji interpersonalnych, Sheri Turell, 16 godzin zegarowych
  • ACT for Adolescents, Russ Harris, 16 godzin zegarowych
  • Acceptance and Commitment Therapy (ACT) with Parents, Lisa Coyne, Evelyn Goud, 16 godzin zegarowych
  • Krótkoterminowa terapia akceptacji i zaangażowania w depresji i zachowaniach samobójczych. Kirk Stroshal i Patricia Robinson, 16 godzin zegarowych
  • ACT na złość. Terapia Akceptacji i Zaangażowania w pracy z zaburzeniami zachowania u dzieci i młodzieży. Marcin Domurat, 16 godzin zegarowych
  • Świadoma relacja z sobą w praktyce: Jak odłożyć na bok sztywne przekonania na swój temat. Louise McHugh, 16 godzin zegarowych
  • ACT for Beginners, Russ Harris, 16 godzin zegarowych
  • ACT – Acceptance and Commitment Therapy. Terapia Akceptacji i Zaangażowania, Sabina Sadecka, 16 godzin zegarowych
  • XII Międzynarodowe Sympozjum Naukowe Polskiego Towarzystwa Terapii Behawioralnej, Poznań 2018 – w tym całodniowy warsztat „Postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne u dzieci z trudnościami związanymi z karmieniem,
    prowadząca: Katarzyna Bąbik, BCBA
  • „Parenting with ABA”, kurs online, prowadząca: Leanne Page, BCBA, Parenting with ABA. “Terapia małego dziecka w domu” Fundacja Scolar
  • „Help me! We need our sleep back!”, szkolenie online, prowadząca: Victoria Tenenbaum, Parenting with ABA.
  • od listopada 2025: ODT „Pozytywka”, Zabrze – psycholog
  • od 2021 – terapia ACT (gabinet prywatny, w superwizji indywidualnej i grupowej)
  • od 2016 – prowadzenie kursów i konsultacji rodzicielskich
  • od 2021 – współpraca z ośrodkami szkoleniowymi i uczelniami jako trenerka i wykładowczyni: Studium Kontekstualnych Nauk o Zachowaniu przy Fundacji Psycho- Edukacja, Trzecia Fala, Uniwersytet SWPS w Sopocie, studia podyplomowe ACT na Akademii Humanitas, szkoła psychoterapii Behawioralnie, szkoła psychoterapii Akademia ACT
  • od 2002 – tłumaczka konferencyjna i pisemna; po 2021: specjalizująca się w tłumaczeniach wydarzeń dla psychologów i psychoterapeutów
  • autorka książki „Rodzic pod presją” (wyd. Samo Sedno) oraz „Pojęcie jaźni. Konceptualizacja i wyrażanie a język” (wyd. Universitas).